2009-02-26

Feeli´n abstract

Det var ansiktslöst från början. Utsiktslöst. Organiserat kaos. Sikten var din att stjäla och havet kändes flyktigt, snabbt, precis så som det ska vara. Himlen kändes nära och du fångade solens strålar på rätt ställen. Tiden innan oss bor i en egen känsla. Du frågade mig vem jag var, innan du träffade mig. Jag bad dig att utmana mig. Att känna ingenting alls, förutom mig i dig. Jag blev påmind ännu en gång. Din tunga ritade cirklar över mina ömma nyckelben, jag kände något, men inte dig. Omedvetet letade du vägar där horisonten brann som mest. Du sken när vackra skepnader blev synliga. Du ville ställa allt till rätta. På dina sätt skaka om verkligheten. Du försökte hitta frågorna bakom svaren, och sa att man måste låta sig bli uppslukad - totalt. Jag tyckte mig känna hur gränserna vidgades. Himlen blånade till sitt förunderliga djup. Under en sådan himmel hade jag velat möta din blick, och låtit stjärnorna avundas oss på marken...

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag vet faktiskt inte. jag behövde ju med styrka så har bara kollat upp det där med styrka :P men om du vill kolla så är sidan jag köpte dem ifrån den här; favoptic.com :)

Anonym sa...

Svar: Tack så jättemycket :) Det kan mycket väl ha varit från bilddagboken också, men vem vet du kanske besökt bloggen tidigare? :) Du är i alla fall välkommen att göra det fler gånger :D