2009-02-21

En lördag i någons liv.


Det var lördag. Jag tog cykeln och lät vinden föra mig nedför backen mot sandkullarna och havet. Där lutade jag min rosa cykel mot ett träd och skådade vad jag längtat efter så lång tid. Vattnet låg stilla och en svart himmel gömdes i bakgrunden. Jag gick längs stranden och kände hur de svala vågorna lekte mot mina fötter. Jag tittade på sommarhusen och människorna som klädde balkongerna. De såg glada ut. L y c k a. Jag kände hur musklerna slet för att få stegen att räcka den långa strandpromenaden, jag fokuserade på att inte sjunka ned i den våta sanden, fokuserade tillslut så mycket att jag föll omkull. Jag var klädd i en vit klänning och kände hur svetten rann längs ryggen, beblandades med de lätta vågorna. Där låg jag ett tag och såg himlen från en vinkel jag aldrig sett den förr...

Inga kommentarer: