2008-10-22

I’m only telling you this cause tomorrow never comes

Alla sover, som vanligt så sover alla utan huvudpersonen.
Jag tror jag blundar, ändå ser jag allt som händer
Jag ser dig, jag ser dina tårar, även när du döljer dem.
Även där ser jag saker och undrar varför bara jag ser,
jag lockas av detaljerna, det gör att jag flyter ännu närmare dig.

- This night my love, I whispered about things I never felt before,
but you're weren't there... You know, ehhm...I told you my deepest secrets...

Time past, minutes dies, people cries

Hon undrar om det hon viskar hörs, om molnen försvinner pågrund av henne. Ibland tror hon att hela världen lever för henne.

- I'm sorry for my weakness, for the snow, for everything that hurts inside. I'm sorry for not beeing where you are, always.

Nu dansar dom under samma himmel
Jag minns fortfarande känslan.
Jag hade inte ens nuddat dina läppar med fingrarna
och när jag fantiserade om dina kyssar bildades det bubblor inom mig, vågade knappt andas av rädsla att spräcka dem, förlora dem.

Och han frågade
- Är livet kort eller långt?

Inga kommentarer: